TRANSLATE

5 januari 2018

Hur jobbar du med feedback?


I nästa vecka kör jobbet igång "på riktigt" för många. Själv har jag idag smygstartat lite med några Skype-möten och framförallt förberedelser inför feedbacksamtalen som jag kör igång med min Svenska avdelning i nästa vecka.

Själv arbetar jag med utgångspunkt kring de värderingar som vi tillsammans arbetat fram, som också är något vi känner att vi både står för som bolag och medarbetare. Tillit, Engagemang och Mod är bottenplattan där jag sen lyfter fram både positiva punkter som sticker ut och delar som är utvecklingsbara. Att kontinuerligt ha med dessa områden i våra feedbacksamtal är för mig en del i att hålla värderingarna levande istället för "ord på väggen".

Att ha dessa planerade feedbacksamtal några gånger per år är ju egentligen bara en liten del i en riktig feedbackkultur. Självklart är det högst önskvärt att feedback blir en naturlig del av arbetet, att det känns naturligt att både ge komplimanger likväl som att inte hålla tillbaka feedback som kan vara utvecklande och ge än bättre effekt oavsett vilket område man själv arbetar med.

Förra året gick jag själv flera kurser där feedback var en naturlig och viktig ingrediens som till exempel Orangino Works och Management 3.0. Just då och där var ju allt helt naturligt, självklart skulle feedback-korten från Orangino och delegeringspoker från Management 3.0 bli en del i det vardagliga arbetet, men sen är jag tillbaka i vardagen igen och det kommer liksom inte fram.
Så min fråga blir, hur jobbar du med feedback på ert företag, vilka framgångstips kan du dela med dig av som vi alla kan ha nytta av 2018?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar