12 juli 2017

Sommar med familjen

Blandade utflykter sommar-17
I förrförra veckan var "alla" jobbarkompisar på konferensen A Mindset for results, i förra veckan verkade "alla" jag känner vara på plats i Almedalen och denna veckan sköljs jag över med foton och intryck ifrån årets stora Microsoftpartnerkonferens "Inspire" som just nu genomförs i Washington D.C. Sommaren och slutspurten av våren innebär vanligtvis många härliga konferenser och själv har jag ju i över 10 år varit just den personen som rundat av arbetshalvåret genom att tex. sticka till Nordamerika och umgås med mina närmsta 17.000 Microsoftkompisar :)
Men i år passar jag själv på att njuta av aktiviteter från avstånd via Twitter och LinkedIn, det funkar det med!

Härliga minnen från Barcelona
I år var det inte riktigt samma känsla av spänning kring dessa konferenser och jag har svårt att sätta fingret på det, men det lockade allt mer att umgås så mycket som möjligt med familjen och när frugan råkade boka in en vecka i härliga Barcelona mitt bland alla vanliga jobbkonferenser, ja då fick det bli som det blev. En härlig vecka i Spanien var faktiskt för kort kunde vi alla konstatera efteråt och till nästa år blir det åtminstone 2-3 veckor där vi verkligen har tid att utforska allt vi vill och njuta av soldagarna nere vid stranden! Men såhär från sidan passar jag på att hålla koll på nyheterna som kommer från tex. Microsoft och tipsa kompisar i D.C (har ju ändå varit över senaste 10 åren :)

mini-road-trips i Sverige...
Här närmast kommer det bli sköna dagar i Åhus med beachhandboll och grillkvällar med härligaste Alingsås HK på schemat. I övrigt är det mest familjeaktiviteter i Sverige som gäller med Skara Sommarland och Astrid Lindgrens värld som mittpunkter. Igår överraskade även frugan med en övernattning på Gothia Towers + räkmacka bara för oss två, så skönt att barnen är så stora att vi faktiskt kan göra saker helt på egen hand! Nu väntar åtminstone två veckors total avkoppling, lämna telefonen hemma och bara njuta av allt som händer och vem vet, det kanske dyker upp helt nya spännande utmaningar framåt men det kommer ändå få vänta till augusti, nu har jag SEMESTER!

Härligast Holmalundsgänget på Gamla Ullevi som lagmaskotar för IFK Göteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *