1 juli 2016

Med rätt attityd för att nå resultat!

Informator dubbelt prisade på Promote Network Summit 2016
Efter en hektisk vecka har jag nu landat och kan se tillbaka på alla intryck. Det är ju ingen hemlighet att jag det senaste 1½ året har arbetat rejält för att kunna leverera utbildning på för dig på dina villkor och denna vecka har varit en bekräftelse på hur långt vi faktiskt har kommit!

Arrangerat av vår lärplattsformspartner Promote har vi jobbat i workshops kring lärtransfer och fått möjlighet att uppleva intryck både från utbildningspartners och deltagare från globala företags Learning & Development-avdelningar. Vi satsar rejält på att bli ännu bättre så det har varit många Informatörer på utbildning både tisdag, onsdag, torsdag och fredag! Personligen fick jag flera nya idéer som vi börjar implementera i höst när vi tar nästa steg i iterationen

Workshopande kring Promote Best Practices
Självklart var heldagen tillsammans med estradörerna (och utbildningsvärldens rockstjärnor) Professor Robert Brinkerhoff och Dr James Kirkpatrick lika bra som förra året och det är mycket tänkvärt som lyfts upp. Men den allra största behållningen i år för min del var att träffa så många andra partners som tänker kompetenshöjning på ett sätt som jag själv hoppas kunna sprida till än fler av våra kunder framåt! När vi tillsammans börjar diskutera bästa ROE (Return Of Expectations) kontra ROI när det gäller utbildningsinsatser, ja då ser jag ljust på vår framtid inom kompetenshöjning!

Årets "tack alla partners"-tal från Promote :)
Sen skall jag inte heller sticka under stol med att det var riktigt, riktigt tillfredsställande att jag först får ta emot pris för samlade utbildningsleveranser tillsammans med Promote och sen nästan än mer överraskande får gå fram ytterligare en gång och ta emot pris för vår lyckade implementation av förändringsledningsprogrammet ”att leda hjärnor i förändring” hos vår fleråriga kund Ericsson! Där ser vi kraften när vi lyckas nå ut till både lärare och beställare, stort tack till vår lärare Maria Engström Eriksson som både tagit till sig och satsat hårt på vår lärplattform! Med partners och kunder som förstår nytta och värdet av lärtransfer med moderna leveransmetoder så kommer vi se än mer lyckade projekt framåt. För mig personligen är det härligt att kunna ta en välförtjänt semester men ändå redan längta tillbaka till i höst när vi kör vidare!

Samlat gäng Promotepartners ifrån hela världen, skärgårdstur 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *