15 juni 2015

Dags för ett nytt kapitel i karriären

härlig sommardag med vår partner Riada och kunder från SAAB
Så har det då snart gått två år sedan jag kom tillbaka till Informator och vilken resa det har varit. Även för mig som verkligen älskar att jaga för att bli bättre hela tiden så börjar det nu bli väldigt efterlängtat med sommaruppehåll! Att jag gjorde helrätt i att komma tillbaka visar sig verkligen varje vecka när jag hittar nya samarbetspartners, kunder som kanske gjort ett litet uppehåll och nu börjar en ny kompetensresa tillsammans med Informator, härliga lärarpartners som växlar upp och breddar sin verksamhet med oss, branschproffs som kanske inte jobbat med oss tidigare och nu vill bli kreativa tillsammans och inte minst nya härliga kollegor som dras till ett framgångsrikt bolag!

Det har varit mycket att stå i och jag får nästan dagligen frågor hur jag orkar resa så mycket. Så är det när man bor i Alingsås och vill kunna jobba med de attraktivaste uppdragen och roligaste utmaningarna! Apropå utmaningar så påbörjas en ny för min del från och med idag... Jag har ju ganska länge varit drivande för vår produktavdelning "Learning Solutions" och på vårt månadsmöte idag blev det officiellt att jag även blir chef med personalansvar för gruppen. Riktigt härligt och vi ser tillsammans fram emot en höst där vi kommer kunna jobba än tätare ihop för att kunna nå fler framgångar framåt! Personligen ser jag också mycket fram emot den dagen vår kollega kommer tillbaka från föräldraledighet och ser till att komplettera vår grupp, men det lär inte bli förrän framåt våren 2016 som tidigast...

Nu närmar sig annars semestern och jag har väl aldrig varit med om så många som vill träffas och diskutera planer och tankar inför hösten. Min kalender ser ut som ett Tetrisspel där olika möten slåss med varandra för att få plats. Tyvärr är det ofta den egna tiden och i mitt fall träning som får stryka på foten, men mot hösten ska jag verkligen se till att prioritera upp även det. Annars blir man inte så gammal och det har jag absolut inte lust att missa :) Innan den "riktiga" semestern blir det först en sväng ner till Sveriges riviera (Skåne) för att höstplanera med nära samarbetspartners. Passar på att ta med familjen ner och även om dom får roa sig på egen hand på dagen så kommer vi åtminstone få lite tid tillsammans på kvällarna att utforska söderns pärlor. Sen är det ju WPC i Orlando och en sväng till Miami som väntar innan den riktiga semestern kör igång... den är efterlängtad!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *