2 juli 2014

It's the final countdown, snart semester

En skönt solig eftermiddag i Stadsskogen...
Sista veckan innan semester, sista veckan!! Eller, tja egentligen blir det en veckas semester innan jag och VDn drar iväg till Washington D.C och årets Microsoft Worldwide Partner Conference. Men det är ändå nu som det vanliga arbetet skall rundas av och helst skall inboxen vara tom fredag eftermiddag, en dröm eller hur :)

Förra fredagen tackade vi av produktchefskollegan Karin som testar sina vingar på ett mindre, mer nischat Agilebolag och jag önskar verkligen henne lycka till. Något som jag kanske anat, men inte var helt klar med var att yours truly då plötsligt står där som tf Produktägare för Agila metoder, Projekt & Ledarskap, IT-arkitektur,  ITIL, Test & Kravhantering (utöver det lilla området Microsoft). Självklart jättetacksamt att få förtroendet att driva dessa områden tillsvidare, men samtidigt rejält med extraarbete såhär innan sommaren och ett stort ansvar att se till att förvalta dessa viktiga områden på bästa sätt. Efter en massa mailande och telefonsamtal verkar det som vi alla kan gå på semester tillfreds och första partnermötet är redan bokat, andra dagen efter att semestern är slut, timing va :)

Årets USA-resa är såklart något att se fram emot och även om det i år, likväl som förra året är en dag kortare så kommer dagarna att fyllas på med intressanta sessioner, kära återträffar med kunder och partners från hela världen och självklart en hel del affärsprat precis som vanligt. Washington är ju en riktigt trevlig stad och denna gång ska jag passa på att besöka lite mer sevärdheter än förra gången jag var på besök. Lincolnstatyn och andra kända utflyktsmål är ju något man skall ha besökt om man är i stan och det är väl bara att se till att trycka in detta i den annars överdrivet späckade agendan! Inledningsdagen med Svenskmingel och VM-final är ju en repris från 2010 och denna gång hoppas jag på att Holland går hela vägen!!

Näpp, två dagar kvar... dags att växla upp en sista gång innan vi stänger maskineriet för ett tag... kära sol, jag finns snart där för dig, jag lovar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *