14 januari 2012

Arbetsbytardagar i januari!?

Såhär i januari börjar man märka att många gamla affärskontakter (mig själv inkluderat) har hittat nya ställen att sprida sin kreativitet på. Börjar med att gratulera en av mina gamla vapendragare sedan ca 5 år som i februari börjar ny anställning hos en gammal partner, kul på flera sätt :)

Nu har jag ju de senaste åren märkt av ett ökat intresse bland head hunters/rekryterare kring semestertider (både sommar/vinter), men det skulle vara intressant att läsa lite mer kring varför det är just så... Personligen tror jag att många som är riktigt fokuserade på att göra bra jobb på många sätt stänger av möjligheter runtom under tiden som man är mitt uppe i projekt. Har man dessutom en lojalitet, eller varför inte kalla det för "pliktkänsla" som en ny arbetsgivare faktiskt ser som en viktig tillgång, så kanske det är just under semestertider som man är som mest mottaglig för nya möjligheter!!?

Jag har försökt leta lite och hittat mycket intressanta texter kring hur man arbetar med rekrytering (som tex denna avhandling), men inget som fokuserat på tidpunkter för rekrytering. Om någon läsare har mer info skulle det vara riktigt kul att läsa mer om detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *