22 december 2009

Var redo, alltid redo

Hur många bloggläsare var med i scouterna som liten? Antar att det är en hel del och själv var jag med några år sådär innan tonåren och om något fastnat så var det ledorden "var redo - alltid redo!" som av någon anledning alltid känns lika aktuella...

Lite varför jag kom in på detta just nu var kombinationen av julledighet och ändå hålla sig hyfsat ájour med vad som händer bland kunder, läsa mail och lite annat som många förknippar med att arbeta. Själv tycker jag faktiskt att mitt arbete är något av det roligaste som finns och jag vet att jag åtminstone har två kollegor som känner exakt likadant. Även om jag är ledig så passar jag på att ta en sväng om mailen om jag ändå är inne på Internet och för det mesta underlättar detta även min vardag då många detaljer kan lösas via mail tills det är dags att jobba igen och man kan lyfta luren och ta ett samtal.

Som konkret exempel är jag ju just nu julledig men passade ändå på att ha en dialog med en gammal kund som hade lite utbildningspengar kvar i år och därför ville köpa ett Training Card (förbetalda utbildningsdagar) inför nästa år (med fakturan 2009). Sisådär 100.000 kr extra som landade på detta årets budget istället för att ramla över till 2010!

2 kommentarer:

  1. grymt man, hände mig * 2 igår med:-)

    SvaraRadera
  2. Såg la det i våra system :)
    Gött där och lite extra in på decembersiffrorna :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *