2 november 2009

En riktig måndag

Tjaha... inte gick det som man önskat i matchen igår, men det kan vi nu lägga bakom oss... Däremot hade det kunnat vart roligare i morse när man tidigt som vanligt steg in på kontoret, bara för att upptäcka att man glömt laptopen hemma *suck* Som tur var hade jag inga vanliga möten inbokade idag och telefonmöten spelar ju liksom ingen roll vart man sitter, så det var bara att köra hem igen... i och för sig lite kul att köra nästan helt ensam, när mötande trafik som vanligt var hur många som helst :)

Vad har man hunnit med mer idag då... jo, ett gäng medarbetare hos en kund som behöver presentationstekniksutbildning på olika nivåer kan man självklart se till att hjälpa, härligt att åtminstone börja veckan med en trevlig affär. Detta följs upp med ett telefonmöte kring personlig effektivitet kopplat till lean-tänk och diskussion kring internationella utbildningsinsatser för en annan kund, trevligt! Tankarna från det mötet ramlade vidare till nästa telmöte efter lunch och diskussioner kring uppföljning på tidigare genomförda utbildningar just internationellt... Det blir lite andra ingångspunkter när man har det på agendan så att säga...

Enda problemet med telefonmötena var att min härliga dator beslöt sig att kidnappa samtalen via Bluetooth så helt plötsligt hade jag folk talande ur datorns högtalare och eftersom jag inte tryckt in en mikrofon var det såklart ingen som hörde mig... det löstes i och för sig ganska snabbt och nu får jag fundera på när det egentligen går att använda datorn som "headset" :)

Nu får kaffe/bloggrasten vara slut... fortfarande tre härliga jobbtimmar kvar på en grå måndag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *