15 september 2009

Total Focus

Det är väl egentligen ett lyxproblem sett till tiden sedan säg oktober förra året, men efter semestern har det varit hysteriskt mycket arbete... Jag kan knappt hålla räkning på alla olika upphandlingar vi suttit (och sitter) med, kunder som knappt lyft luren när man ringt hör nu själva glatt av sig och vill ha mycket utbildning, typ nästa vecka, planering och hantering av kurser och deltagare kräver självklart också sin tid och nu var jag tvungen att säga lite stopp...

I min roll finns det vissa krav som sticker ut och när jag börjar känna att jag har så mycket annat att göra att det inkräktar på dessa baskrav så måste något göras. I detta fallet blev det ett hastigt beslut om att avskärma sig och lägga helfokus under en dag på ett enda spår... Frågor som inte är direkt akuta läggs åt sidan (jag måste lära mig att folk inte dör om jag inte hittar svar på deras frågor inom en kvart).

Jag vet inte om det är tecken på begynnande utbrändhet, stress eller vad det är, men jag känner helt att jag behöver ha en dag där jag är helt själv och total fokus på en viktig detalj i mitt arbete. Därför blir det en dag på hemmakontoret och förhoppningsvis kommer jag ganska omgående märka resultat... Vem vet, det kanske blir så lyckat att jag spikar en dag i veckan framåt, vi får väl se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *