20 juli 2009

Office 2010 - Vill ha NU!

Tillbaks i Svedala såhär efter en veckas Microsoftande i New Orleans är det till att börja med skönt att det inte är 40 graders värme med lika hög luftfuktighet :) Annars var det en hel del nyheter att smälta och jag tänkte beta av dom lite efter hand här i bloggen...

Vi kan börja med Microsofts Office 2010 som var en av de trevligaste smällkaramellerna på konferensen. IDG skriver om att "Microsoft ger bort Office gratis" och jo, det är väl en del av sanningen men personligen ser jag det mer som en viktig tilläggstjänst för oss som redan använder systemet.

Utöver det faktum att man förfinat tankarna från Office 2007 så har man via webben planer på att lägga upp just Office 2010 som extratjänst och där kan då användare sitta och i realtid redigera samma dokument, du som användare kan skriva ett dokument lokalt och sedan redigera detta via webbläsare om du glömt något etc. Samtliga av oss som var med på konferensen har även fått en Technical Preview att leka runt med och hittills är jag riktigt imponerad.

Jag har aldrig tidigare känt att jag verkligen längtat efter någon Officeversion, men denna gång kan jag knappt vänta tills vi får in vårt nya Office!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *