7 juni 2009

IT-Stöd i EU-Valet

I år har verkligen IT visat vilket stöd det verkligen kan vara i och med alla partikollstester som Valkalkylator 2009, Aftonbladet, DN med flera lagt upp. Dessa test är verkligen guld värda för oss som vill vara med och påverka men inte har tid att lusläsa alla partiprogram och förklaringar fram och tillbaks. Är ni fortfarande osäkra tycker jag verkligen att ni skall göra testerna, ju fler ju bättre!

En arbetskollega från Stockholm twittrade "glöm inte rösta på söndag.. släpp inte in piraterna - parti med en enda fråga.. rösta för parti med agenda, oavsett höger eller vänster.. " och efter diverse intervjuer med Piratpartister börjar jag nog tyvärr hålla med... PP har en rejält viktig fråga som drivs och där får man mycket stöd, men att gå ut och krasst säga att man kommer köra "som alla andra i gruppen" i 99% av EU-frågor som kommer upp är faktiskt inte tillräckligt för mig... IT är en viktig del, men det finns många andra frågor som är mycket viktigare så tyvärr... inget PP för mig men däremot nog en liten överraskning för dom som känner mig :)

Nu är det dags att gå och rösta... finns INGEN anledning att stanna hemma idag om ni inte redan varit och röstat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *