4 februari 2009

Veckans Boktips

"Vill du bli vinnaren som tar marknad när andra säljare tappar gnistan? Vill du bli säljaren som tänker positivt, förkortar säljprocessen och ser ditt arbete ur ett nytt perspektiv?"

Så inleder han sin bok "Det är i backarna man rycker - öka försäljningen i lågkonjunktur", den gode Max Söderpalm som många av er säkert känner till. Fick hem boken igår och har precis slängt in den på iPoden och börjat lyssna nu på väg till jobbet imorse...

Jag måste medge att jag faktiskt brukar slänga den mesta reklamen som hamnar i min inbox, brevlåda etc, men just denna gången var det något som gjorde att jag fastnade. Jag tror det har att göra med att hela upplägget mer eller mindre baseras på att det alltid finns ljuspunkter (även i en lågkonjunktur) och de som väljer att gräva ner sig kommer vakna upp till en kall, ogästvänlig värld den dagen högkojunkturen är tillbaks...

Hur tolkar du förresten ordet lågkunjunktur... är det låg som i nere, botten, blääää eller är det låg som i låga, brinnande, passion!? Tänk på den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *