9 februari 2009

Sportlov - men vem är ledig?

Så är det då första veckan på Sportlovet, åtminstone här i Västsverige... Vissa andra runtom i landet har säkert någon senare vecka att se fram emot. Men något som slår mig är att det är inte så många som jag pratat med som faktiskt har tagit ledigt och själv jobbar jag hela veckan.

Vet inte om det beror på klimatet just nu, men många har ju inte ens ett jobb att ta ledigt ifrån längre och vi som har kanske behöver lägga på det där extra kolet som behövs i tider som dessa.

För mig personligen har den senaste tiden (säg sedan september/oktober) bestått av arbetsdagar som ofta börjar strax innan 07.00 och även om man rent fysiskt åker hemåt vid 17-tiden är det ganska många kvällar och helger som gått åt till arbetsrelaterade aktiviteter... Det finns en gräns och även om jag vet att det just nu behövs 150% aktiviteter för att nå de "gamla" målen så har jag själv satt siste mars som deadline... sedan får det allt bli några "normalveckor" :)

Q2 - smaka på den... vissa kallar det kvartal #2, jag kallar det skördetid...
Ha en riktigt skön vecka, oavsett om ni är lediga eller på jobbet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *