6 december 2008

En inspirerande järnman

Det är en del som ibland skriver om löpning, maraton etc och i veckan när jag lyssnar till min favoritradiostation Bandit har dom på morgnarna haft kontinuerlig uppföljning på en man vid namn Kari Martens som tillbringat den senaste tiden i Mexico för att genomföra något så vansinnigt som att i en följd kämpa sig igenom 13 mils löpning, 54 mil på cykel och 1 mils simning... Även kallat World Challenge Deca Ironman...

Detta är alltså 10 gånger en "vanlig" Iron Man och som uppvärmning körde han en Triple ultra ironman i Tyskland. Där slutade han 8:a och fick med sig många nyttiga erfarenheter för när det väl var dags för det riktiga eldprovet körde han skiten ur alla utom en och slutade på andra plats. Som jag hörde på radion var hans "misstag" att han sov 2 timmar under en period där mannen som slutade 1:a inte sov alls (om jag minns rätt var det under 3 dygn totalt)

Låter det som intressant person!? Läs mer på hans blogg: http://karimartens.se/bloggen/

PS: Låt aldrig någon säga till dig att något är omöjligt, nämnde jag förresten att han är Göteborgare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *