23 oktober 2008

Riktad reklam gör mig mindre irriterad och mer köpbenägen

Vi som brukar handla på ICA märkte väl i veckan att det kom lite riktade erbjudanden, bättre priser "för sådant ni brukar handla"... Även om det inte riktigt stämde på alla håll så uppskattar jag ändå denna riktade reklam som definitivt gör mig mer benägen att handla...

Tony Holmberg från ICA uttalar sig i en artikel för IDG; "Det handlar inte om att vi går in och kikar i enskilda människors varukorgar" Men hallå... det är klart att ni gör och jag gillar det skarpt :)

Självklart har "intigritetstörstande" människor som föreningen Sveriges Konsumenter gastat till om att det är ett "intrång i den personliga integriteten"... vadå... är det bättre att översköljas av massa skitreklam som man inte ens är ett dyft intresserad av? Det brukar kallas spam på Internet och är väl samma dynga oavsett om det hamnar i brevlådan eller mailboxen.

Om däremot min klädbutik sänder info att det kommit en ny serie skjortor/slipsar what ever som jag köpt tidigare kanske jag mer hajjar till och känner att det är en tjänst... Samma känsla har jag när det gäller min ICA-butik....

Jag vill inte ha massa info om saker jag aldrig köpt och förmodligen aldrig kommer att handla. Däremot tar jag gärna emot rabatter på varor som vanligen hamnar i min kundkorg i vilket fall!Kan vi nu någon gång bli förskonade från alla dessa "vi vet vad som är bäst för dig"-människor som skriker om integritet så fort en vandaliserad skola vill sätta upp övervakningskameror!? Sluta tro att ni är ett språkrör för hela världen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *