3 januari 2008

Att lyckas som telemarketer

Är du trött på telefonspam?Telefonen ringer och visar något konstigt nummer från Karlstad... Tänker snabbt "vem känner jag där" och svarar då rösten på andra sidan säger "jag söker din fru"...

Ok, inte världens bästa pitch direkt så min följdfråga blir "jaha, och vem är du då?" (här försöker man uppfostra barnen att alltid presentera sig i telefonen så kan inte ens vuxna människor klara av detta...)

- Jag heter XX och ringer från bolag YY och vill erbjuda din fru en present...
- Jaha... så detta är ett säljsamtal!?
- Nej, jag vill erbjuda en present, är din fru där!?
- Vi är med i Nix och tack för ditt samtal, hejdå! *klick*

Någon minut senare när jag kollat upp numret på hitta.se kan jag konstatera att det självklart var ett samtal från en Telemarketingfirma i Karlstad. Så varför inte säga detta rent ut!? Läser även på deras hemsida att de spelar in samtliga samtal (det var det förresten ingen som upplyste om) så nu har dom på band att jag inte vill att dom kontaktar oss mer...

Snälla människor, här är tre förslag som förhoppningsvis skulle både öka er försäljning och även få er att känna er lite mer nöjda med er själva när dagen är slut...

1) Sälj bara varor du själv skulle vilja köpa
2) Var ärlig om vem du är och varför du ringer
3) Presentera dig själv och företaget du ringer från...

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *