11 oktober 2007

Vårgårda...världens ände...

Hade gärna hoppat in för en bit LASANG, men tyvärr var allt öde och dött i Vårgårda... ett ställe man aldrig kommer tillbaks till om man kan undvika!!I går kväll var jag för en gångs skull ute och tog en öl med en gammal klasskompis (tips förresten, Newcastle Ale på Jamesons är helt ok när man vill sitta och snacka i lugn och ro!!) Go och glad begav jag mig sedan hemåt och hoppade på ett snabbtåg som går direkt till Alingsås (och vidare sen...). Har aldrig lyckats med detta tidigare, men efter att ha bläddrat igenom "Kupé", läst en vansinnigt tråkig artikel om "Ernst" så kollade jag på klockan, såg att det var en 20 minuter kvar innan jag skulle vara hemma och blundade till "litegrann"... När jag öppnade ögonen och kollade på klockan insåg jag att jag hade somnat och dessutom åkt förbi Alingsås.

Sagt och gjort, hoppar av nästa stopp som visade sig vara Vårgårda. Tomt, öde och en känsla av den där gamla Western/spökstaden som folk bara lämnat... Tåg hem var bara att glömma (klockan var ju över 12 gubevars) så bara att ringa Taxi. 30 minuter och 400 kr senare stod jag vid min cykel och bara rulla hem och lägga sig....

Så, sensmoralen här då... somna aldrig på tåg där du inte garanterat vet att du skall till ändstationen :)

Annars kan ni passa på att surfa in på den nya bloggen för Microsoft Partners som vi fick tips om idag... För oss som arbetar med dem lär det bli en riktigt bra källa till information!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *