6 oktober 2007

Facebook... ok... tja... mmm

Efter att ha läst en del artiklar om att folk snor varandras identitet på Facebook bestämde jag mig efter många om och men att åtminstone registrera mig och sedan får det bli ett vilande konto...

Har väl inte direkt lagt mödan till att leta upp folk, men efter hand att man får ett mail "XX har lagt till dig på Facebook" blir det allt att man går in och då dessutom lägger till lite kuligheter...

Efter att ha haft perioder där jag konstant surfade runt bland 5-10 olika forum och var väldigt aktivt, känner jag att jag inte vill ha något liknande beroende igen. Att folk lägger ner timmar på att designa upp sin Facebook, leta gamla kompisar etc känns bara väldigt trist...

Ser väl mest Facebook som en ny sorts Outlook där jag kan skicka meddelanden och kanske följa lite vad vännerna hittar på... Men jag har seriöst svårt att tro att jag någonsin skulle återfalla i beroendebeteendet och tillbringa timmar på en (i och för sig ganska kul) webbsida...

Skulle ni ändå känna för att lägga till mig så hittar ni mig under http://www.facebook.com/profile.php?id=641423594 I seldom say no :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *