7 september 2007

Solna by night (aka. .NET-awards 2007)

Så sitter man här på väg hem till Götet igen efter två dagars exil i Solna. Eller rättare sagt så tog jag T-banan till Informator på Karlavägen för att hälsa på kollegorna där först. Min vana trogen går jag av någon okänd anledning alltid åt fel håll när jag skall till en adress i Stockholm, men med lite hjälp av trevligt Östermalmare letade jag mig senare fram till Näringslivets Hus och IAMCP-mötet på onsdag kväll. En auara av "pampbyggnad" låg över hela stället och man förväntade sig nästan när som helst att Christina Stenbeck skulle kika fram runt ett hörn med ett koppel av Steinbäckare efter sig :)

Slapp leka detektiv i tunnelbanan på kvällen eftersom jag fick skjuts ut till det pampiga Solna Inn (helt ok och riktigt bra frukost faktiskt, VD'n nämnde senare att detta var ett återkommande konferenshotell och det kan jag faktiskt förstå. Lite lugnt och avskilt, inte direkt rock 'n roll, med bra att slagga in på!

Torsdagen började tidigt (faktiskt före samtliga andra på plats, typiskt att en Göteborgare skall vara det :) med en liten promenad genom Solna till Solnahallen och inregistrering. Tyvärr var lukten av något odefinierat (bensin!?) det första som slog emot en när man kom in i byggnaden, men väl inne i hallen försvann lukten. Vi CPLS (utbildningspartners) hade blivit förpassade in i ett hörn i den lilla hallen och jag tror faktiskt inte att någon av oss hade speciellt stor anstormning av besökare så det var definitivt bättre att mingla runt och snacka med andra besökare ute i hallarna.

Microsoft är faktiskt en unik organisation i den delen att dom i mångt och mycket lyssnar och tar till sig vad vi partners har att säga. En hel del förenklingar på gång i partnerprocesserna och en stor öppenhet när det gäller att lyssna och lära (ett helt hörn hade vikts åt "heta stolen" som var en regelrätt utfrågning av olika ansvariga hos Microsoft) Suveränt initiativ!

Naturligtvis var det mycket snack om Windows Server 2008 (missa inte att surfa in på det nya "Faces" communityt om du arbetar med produkten, bra ställe att hitta andra i branschen!) och senare på kvällen pratade jag med Lotta Båth om launchen nästa år. Problemet med 27/2 är ju att halva Stockholm är borta på sportlov, så någon gång veckan efter (första veckan i mars) kommer det köras launch i Sverige. Hänger lite just nu på att dom vill ha med en executive från Redmond, så datumen hänger lite i luften än så länge!)

Vinnare av folkets pris - Capgemini Sverige med tjänsten Skånetrafikens Mina Sidor som ger resenärer individanpassad och uppdaterad information både i webbläsaren och i mobilen
Till slut ett stort grattis till ett gäng som jag vet varit inne på denna bloggen ett flertal gånger under veckan och kikat på inläggen om .NET-awards... Cap Gemini från Malmö som vann folkets pris och gladare vinnare fick man leta efter, bra kämpat!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *