13 april 2007

ITIL - Varför göra fel när så många andra gjort det redan

Läs mer om ITILITIL är ett hett begrepp och själv har jag varit på en del dragningar kring ramverket och eftersom vi kör en kurs här i våra lokaler i veckan började jag fundera på att gå kursen i juni när den körs hos oss nästa gång i Göteborg.

Vissa länder i Europa ligger snäppet före oss, men som jag sett börjar tänket slå igenom även här i Sverige. Konstigt kan man tycka att inte Sverige som ofta ses som ett av de ledande länderna inom IT, inte tagit till sig detta koncept tidigare, men bättre sent än aldrig :)

Verkar det intressant och ni redan har planer på att ta in ramverket eller lära er mer så rekommenderar jag varmt kursen T2748 ITIL Foundation den 26-28/6 Göteborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *