11 april 2007

Att arbeta hemifrån, säkerhetstänket...

Säkerhetsutbildning hos InformatorDet är egentligen två saker som fick mig att börja fundera mer på hur smidigt det kan vara att ibland ha möjligheten att arbeta hemifrån. Först har jag en väldigt smidig chef som i stort sett säger "bryr mig inte om varifrån du säljer, det viktiga är resultatet" och med tanke på att man är småbarnsförälder med (ibland) snabbt insjuknade telingar är det väldigt positivt att inte behöva stänga ner alla kontakter mot jobbet bara för att man får sitta hemma och titta på en kille eller tjej som ligger och sover hela dagen :)

Just nu har jag koll på vilka kunder jag skall ha kontakt med, följer mail, msn och alla andra möjliga kontaktsätt men här kommer vissa fördelar in som jag gärna skulle vilja jobba mer med. Till exempel är ju Sharepoint väldigt smidigt sätt att komma åt viktiga dokument och saker som jag har liggande på nätverket. Även om man har en laptop är det väl inte att rekommendera att man plockar med sig alla affärskritiska dokument på den :)

Men, som alltid måste man tänka på säkerheten och eftersom jag ofta snackar vår huvudlärare inom säkerhetsområdet Pär Björklund, så tänkte jag passa på att rekommendera en (faktiskt) riktigt rolig och nyttig kurs för alla som på något sätt kommer i kontakt med säkerhetsfrågor. Hade faktiskt en tanke här att kursen egentligen var för teknisk för tex. beslutsfattare som inte arbetar varje dag med tekniken, men det är väldigt mycket i kursen som går att ta till sig oavsett vilken roll man arbetar i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *