4 februari 2007

Pinsamt på söndagsmorgonen

Söndagsmorgnar är heliga hos familjen Strandh, då passar vi på att sova ut och kl. 09.00 är det dags för Söndagsskolan på P4. Det är inte ofta, men ibland dyker det upp en fråga kring IT och idag var det en fråga om när Microsoft egentligen startades... Alternativen 1974-75-76 och naturligtvis var detta en fråga för mig, som jag missade på!! Frugans blick sade det mesta... "och vad sa du att du jobbade med...." *suck*

Här finns lite mer att läsa på om vårt kära Minimjuk för er som kanske får upp frågan i nästa TP-omgång eller liknande...

Nu skall jag med skammens rodnad förbereda frugans födelsedagskalas... med andra ord är dagens present att jag stänger av datorn :)

4 kommentarer:

  1. hahaha, missade microsofts startår, hur kul är inte det när hälften av vad du gaggar om handlar om detta föreatag, klantigt eller va..........

    SvaraRadera
  2. För ett par år sedan var det ju 30 års jubileum, 2005 var det...

    Alltså 1975 grundades Microsoft...

    Men som jag brukar säga, även solen den har fläckar.

    SvaraRadera
  3. Haha, vet man nu mer definitivt ;) Lovar hålla bättre koll framöver!!

    SvaraRadera
  4. GRRRRRAAHAHAHA, får bli IT-TP på nästa konferens Tobbe :)-

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *